آموزش ثبت نام ChatGPT

انتشارات بابان
0 دیدگاه
آموزش ثبت نام chatgpt

ثبت نام ChatGPT به صورت گام به گام

Chat GPT  از زمانی که در دسترس عموم قرار گرفت، جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد، اما بسیاری از کاربران اشاره کردند که در کشورشان در دسترس نیست. کشورهایی که ثبت نام ChatGPT در آنها در دسترس نیست عبارتند از روسیه، چین، مصر، ایران، اوکراین و چند کشور دیگر. کاربران در این مناطق توانستند با استفاده از ابزار تغییر آی‌پی و شماره تلفن به چت بات دسترسی پیدا کنند.

همچنین می‌توانید از Chat GPT بدون شماره تلفن استفاده کنید.

ChatGPT  یک چت بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است و تقریباً قادر به انجام هر کاری هست. خواه تولید کد باشد، یا نوشتن مقاله و شعر و چیزهای دیگر. اما بسیاری گزارش دادند که ChatGPT در کشورشان در دسترس نیست. برای ثبت نام ChatGPT به دو چیز نیاز دارید: یک حساب OpenAI و یک مرورگر وب. برای ثبت نام ChatGPT روش کار به‌صورت کامل و آسان بیان شده است.

ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT بر اساس معماری GPT (ترانسفورماتور از قبل آموزش دیده) ساخته شده توسط OpenAI است. از یک شبکه عصبی عمیق با معماری ترانسفورماتور استفاده می‌کند که بر روی مجموعه بزرگی از داده‌های متنی آموزش داده شده است.

در طول آموزش ChatGPT، مدل الگوهای موجود در متن را یاد می‌گیرد و از این دانش برای تولید متن جدید مشابه یک ورودی که روی آن آموزش داده شده است استفاده می‌کند. هنگامی که برای هوش مصنوعی مکالمه استفاده می‌شود، ChatGPT یک درخواست از کاربر دریافت می‌کند و پاسخی را بر اساس آموزش خود و زمینه مکالمه ایجاد می کند.

نحوه استفاده از ChatGPT:

مراحل ثبت نام chatgpt

  • برای یک حساب OpenAI ثبت نام کنید

ثبت نام ChatGPT بسیار ساده است. برای استفاده از ChatGPT باید یک حساب OpenAI داشته باشید، بنابراین به chat.openai.com بروید (برگه جدیدی باز می‌شود) اگر اولین باری است که از این صفحه بازدید می کنید، از شما می‌خواهد که ثبت‌نام کنید یا وارد شوید. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، وارد حساب کاربری خود شوید و یا برای ایجاد یک حساب جدید، Sign up را انتخاب کنید و با ارائه آدرس ایمیل و شماره تلفن خود ثبت نام کنید.

  • ثبت نام حساب OpenAI را کامل کنید

پس از ثبت نام ChatGPT و برای استفاده از ChatGPT باید ایجاد حساب OpenAI خود را تکمیل کنید. ابتدا نام خود را وارد کرده و Continue را انتخاب کنید.

  • شماره تلفن خود را تایید فرمایید

برای تکمیل تنظیمات حساب ثبت نام ChatGPT خود، باید یک شماره تلفن را پیوند دهید. منطقه خود را انتخاب کنید و یک شماره تلفن وارد کنید، سپس ارسال کد را انتخاب کنید. سپس کدی را که در گوشی خود دریافت کرده اید وارد کنید.

تایید شماره تلفن

توجه: ثبت‌نام در ایران تنها با تهیه شماره مجازی امکان‌پذیر می‌باشد.

  • شرایط و ضوابط ChatGPT را بپذیرید

تبریک میگم شما یک حساب OpenAI برای استفاده از ChatGPT دارید. حال فقط باید شرایط و ضوابط ChatGPT را بپذیرید. پیامی که ظاهر می شود را بخوانید و Next را انتخاب کنید. سپس پیام دوم در مورد جمع آوری داده ها و حریم خصوصی را بخوانید و Next را انتخاب کنید. در انتها، پیام سوم درخواست بازخورد را بخوانید و سپس گزینه Done را انتخاب کنید و تمام. همانطور که مشاهده کردید، فرآیند ثبت نام ChatGPT بسیار ساده بود.

  • استفاده از ChatGPT را شروع کنید.

ثبت نام ChatGPT در ایران:

به یاد داشته باشید، محدودیت‌های منطقه‌ای در رابطه با استفاده از Open AI، شرکت پشتیبان ChatGPT وجود دارد. اما همیشه می‌توانید با روش‌های مناسب از geoblocking عبور کنید. بنابراین، بیایید آنها را پیدا کنیم.سایت Openai در دسترس نیست.

آی پی کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن، هند، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا و فرانسه معتبر هستند. ما هنوز در مورد بقیه کشورها مطمئن نیستیم، اما قطعاً نباید از ابزار تغییر به کشورهای هنگ کنگ یا چین استفاده کنید.

  • از ابزار تغییر آی پی استفاده کنید.
  • شماره تلفن خارجی آماده داشته باشید. اگر تا کنون از خدمات پیام‌رسانی آنلاین استفاده نکرده‌اید یا برخی از آنها کدهای تأیید را ارائه نمی‌دهند، بهترین گزینه موجود sms-activate.org است (که در ایران قابل خرید نیست ولی کشورهای دیگر دسترسی دارند). در ایران سایت‌هایی برای فروش شماره مجازی وجود دارند. مثلا سایت نامبرلند.
  • یک مرورگر مطمئن را باز کنید.

برای شروع، اولین قدم این است که کد تأیید را دریافت کنید.

  • بنابراین، در ابتدا یک حساب کاربری در سایتهای فروش شماره مجازی باز کنید.

برای خرید یک شماره مجازی و پذیرش کد تایید برای OpenAi، مبلغ کمی پرداخت می‌کنید. یک روش شارژ مناسب را انتخاب کنید و می توانید خرید خود را ادامه دهید.

  • مرحله دوم ثبت حساب OpenAI است. ابتدا صفحه ثبت نام ChatGPT را باز کنید. می توانید با حساب Google خود وارد شوید یا از یک ایمیل موقت استفاده کنید.
ایجاد حساب OpenAI برای ثبت نام ChatGPT
ایجاد حساب OpenAI برای ثبت نام ChatGPT

اکنون پیوند دریافت شده برای تأیید آدرس ایمیل خود را دنبال کنید.

تکمیل اطلاعات ثبت نام

ممکن است هنگام ثبت نام ChatGPT در OpenAI، تا زمانی که ثبت نام در ایران در دسترس نباشد، با مشکلاتی روبرو شوید.

ثبت نام در دسترس نیست

در اینجا یک نکته وجود دارد. اگر این مشکل را دارید، پروکسی جهانی ندارید یا در موقعیت جغرافیایی غیرقابل قبولی برای ثبت نام قرار دارید. به عنوان مثال، آی پی‌های هنگ کنگ یا چین اصلا کار نمی کنند.

این موضوع خیلی مهم است. برای اینکه مشکل محدودیت‌های منطقه‌ای را حل کنید، ابتدا باید منطقه مناسبی (IP) را انتخاب کنید. مثلا کره جنوبی.

اگر آی پی درست باشد، صفحه ثبت نام طبق معمول کار می‌کند.

  • یک شماره تلفن وارد کنید.

بهتر است شماره هندی را برای ثبت نام ChatGPT انتخاب کنید.

به وب سایت SMS-Activate بروید، در منوی جستجو، OpenAI را در سمت چپ وارد کنید و هند را از لیست کشورها انتخاب کنید.

برای خرید شماره، روی نماد «سبد خرید» کلیک کنید

  • سپس شماره را کپی کرده و در صفحه ثبت نام قرار دهید. روی دکمه «ارسال کد» کلیک کنید و کارتان تمام شد.

کد تأیید شما به زودی در وب سایت ظاهر می شود.

  • باید آن را کپی و پیست کنید.

خوب، اکنون می‌توانید از سرویس ChatGPT استفاده کنید.

چرا برای استفاده از ChatGPT باید از یک شماره خصوصی استفاده کنید؟

یک شماره خصوصی هویت کاربر را پنهان می‌کند و برای به دست آوردن به اطلاعات شخصی نیازی ندارد. استفاده از چنین شماره‌هایی برای ثبت حساب ChatGPT به شما امکان می‌دهد اطلاعات شخصی خود را در هنگام ثبت نام ChatGPT از پلتفرم حفظ کنید.

علاوه بر این، اکثر کاربران از ایمنی پلتفرم مطمئن نیستند زیرا هنوز در مرحله تحقیق و جمع‌آوری بازخورد است. از این رو، استفاده از یک شماره خصوصی می‌تواند ایده خوبی باشد زیرا ایمنی شما را هنگام استفاده از پلتفرم تضمین می کند.

همچنین اگر می‌پرسید آیا کلاهبرداران می‌توانند از شماره تلفن من استفاده کنند؟ پاسخ مثبت است، که در صورت نشت اطلاعات به دلیل تلاش برای هک اتفاق می‌افتد.

استفاده از شماره خصوصی برای ChatGPT چه خطراتی دارد؟

استفاده از یک شماره خصوصی هنگام ثبت نام برای یک حساب ChatGPT می‌تواند مفید باشد، اما می‌توان گفت که با چه خطرات احتمالی همراه است. برخی عبارتند از:

  • اگر شماره خصوصی که با آن ثبت نام کرده‌اید فاش شود یا هک شود، می‌تواند باعث به خطر افتادن حساب ChatGPT شما و دسترسی مهاجمان شود.
  • بازیابی حساب ChatGPT شما ممکن است غیرممکن باشد زیرا ممکن است شماره خصوصی پس گرفته یا غیرفعال شود. از این رو، اثبات هویت شما و ادعای حساب کاربری دشوار خواهد بود.
  • استفاده از یک شماره خصوصی می‌تواند تأیید مالکیت حساب را برای ChatGPT دشوار کند.
  • در حین بررسی یا بررسی امنیتی، اگر برنامه آن را به عنوان یک حساب مشکوک انتخاب کند، حساب شما ممکن است به حالت تعلیق درآید.

نحوه استفاده از ChatGPT بدون شماره تلفن:

ChatGPT از شماره‌های اینترنتی یا VoIP برای ثبت نام پشتیبانی نمی‌کند.

ChatGPT از کاربران آینده‌نگر می‌خواهد که قبل از ثبت نام ChatGPT در پلتفرم، شماره تلفن خود را برای تأیید ارسال کنند.

هیچ راهی برای ثبت نام  ChatGPT بدون شماره تلفن شما وجود ندارد.

استفاده از یک شماره خصوصی برای ChatGPT نیز خطر زیادی دارد و ما آن را در اینجا بیان کرده‌ایم.

با این حال، چگونه می‌توان از ChatGPT بدون ارائه شماره تلفن در دستگاه های iPhone و Android به دلیل نگرانی های امنیتی استفاده کرد؟

به وب سایت رسمی Open AI یا chat.openai.com بروید.

روی دکمه شروع کلیک کنید تا صفحه ثبت نام ChatGPT نمایش داده شود.

با ایمیل خود و هر شماره‌ای که قبلا ایجاد کرده‌اید ثبت نام ChatGPT را آغاز کنید، سپس اطلاعات خود را در صورت نیاز وارد کنید.

اگر OTP دریافت کردید، آن را وارد کنید و نوع حساب خود را انتخاب کنید.

به قسمت Generation در زیر تب Text Completion بروید، سپس روی Playground کلیک کنید.

وقتی پیامی را مشاهده کردید که آیا به دنبال ChatGPT هستید؟، برای باز کردن یک برگه جدید با جعبه گفتگو روی Try it out کلیک کنید.

شروع به تایپ جستجوها، متون یا محتوای مورد نظر خود کنید، سپس دکمه ارسال را فشار دهید.

اکنون بدون فاش کردن شماره تلفن خود از ChatGPT استفاده می‌کنید.

مطالعه مقاله ChatGPT

چرا ChatGPT می گوید دسترسی من رد شده است؟

برای این موضوع چند دلیل وجود دارد:

صفحه را برای مدت طولانی باز نگه داشته اید: اگر برگه را برای مدت طولانی باز نگه دارید، ChatGPT قطع می‌شود. با رفرش کردن صفحه می‌توانید آن را برطرف کنید.

سرورها مشغول هستند: بسیاری از مردم در حال حاضر از OpenAI ChatGPT استفاده می‌کنند و با افزایش تقاضا، سرورها از کار می‌افتند و مردم نمی‌توانند از ChatGPT استفاده کنند. انشالله به زودی درست میشه تا آن زمان تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مدتی صبر کنید و صفحه را تا زمانی که دسترسی پیدا کردید به روز رسانی کنید.

شما ممنوع شده‌اید: بدترین حالت در اینجا این است که شما از استفاده از ChatGPT منع شوید. اگرچه بسیار بعید است که این اتفاق افتاده باشد، اما اگر از ChatGPT برای موارد نامناسب استفاده کنید ممکن است رخ دهد.

جامع ترین منابع و خرید کتاب کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر 1403

رزرو مشاوره کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

جدیدترین محصولات
قیمت اصلی ۴۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۲۸,۰۰۰ تومان است.
قیمت اصلی ۵۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۵۱,۰۰۰ تومان است.
قیمت اصلی ۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۰۰,۰۰۰ تومان است.
مقالات مرتبط
نقشه راه قبولی کنکور ارشد کامپیوتر
انتشارات بابان
4 دیدگاه
برنامه نویسی کامپیوتر
انتشارات بابان
0 دیدگاه
ChatGPT چیست؟
انتشارات بابان
0 دیدگاه
نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =