استخدام بانک ها در سال 1402

انتشارات بابان
0 دیدگاه
آزمون استخدامی بانک ها

نحوه استخدام بانک ها

استخدام بانک ها عموما برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف دارای محبوبیت ویژه است. هر ساله بانک های خصوصی و دولتی از طریق انتشار آگهی استخدام و از طریق برگزاری آزمون و یا دریافت رزومه داوطلبان اقدام به جذب نیرو های لازم در شعب بانک می کنند.

بانک های دولتی عموما از آزمون استخدامی و کتبی برای جذب نیرو استفاده می کنند و برخی از بانک های خصوصی از طریق آزمون یا تکمیل فرم موجود در سایت بانک و دعوت به مصاحبه از داوطلبان اقدام به جذب نیرو می نمایند.

در ادامه قصد داریم اطلاعات مفید و جامع در خصوص نحوه برگزاری آزمون استخدامی بانک ها، زمان و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک های دولتی و خصوصی ارائه نماییم.

فرایند جذب نیرو در بانک های مختلف متفاوت است برخی از بانک ها سالانه در چند نوبت اقدام به جذب نیرو می کند و برخی از بانک ها هرچند سال یکبار اعلام نیاز به جذب نیرو می نماید. در این مقاله سعی داریم آزمون های اخیر برگزار شده را از لحاظ منابع آزمون و رشته های مورد نیاز بررسی نماییم تا داوطلبان بتوانند پیش از انتشار اطلاعیه جذب نیرو برای استخدام بانک ها خود را آماده برای آزمون های آتی نمایند.

آن دسته از بانک هایی که از طریق دعوت به همکاری و ثبت رزومه و تکمیل فرم استخدام در سایت خود اقدام به جذب نیرو می نمایند داوطلبان می توانند با مراجعه به به لینک ارائه شده بانک اطلاعات و سوابق خود را ثبت نمایند این اطلاعات در سامانه بانک ثبت و ذخیره می شود و بانک بر اساس نیاز به جذب نیرو و مراجعه به رزومه های ارسال شده، با داوطلبان تماس خواهد گرفت.

استخدام بانک کار آسانی نیست. استخدام در بانکهای شاخص نیازمند دارا بودن شرایط ویژه و طی نمودن چندین مرحله آزمون و گزینش می باشد.

شرایط لازم برای استخدام بانک ها:

استخدام بانک نیاز به تلاش و مطالعه بیشتری دارد. قبولی در آزمون استخدامی بانک ها ، موفقیت بزرگ برای اکثر جوانان تحصیل کرده به شمار می آید. لازم است در ابتدا با شرایط استخدام بانک ها آشنا شویم. اگر علاقمند به استخدام در در بانک هستید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

دانش و مهارتهای مورد نیاز یک کارمند بانک:
  • مهارت های ارتباطی خوب: از آنجا که کارمند بانک به طور مرتب با مشتریان بانک سرو کار دارد،  افراد مختلف با فرهنگهای متفاوت به بانک مراجعه می کنند، باید ضمن حفظ احترام آنها بتواند ارتباط خوب و مناسبی برقرار کرده و نیازهای آنها را به درستی تشخیص دهد.
  • دقت و تمرکز: وظایف کارمند بانک بسیار حساس است.  کارمند بانک تعامل زیادی با اعداد و ارقام نام دارد بنابراین این شغل، یک شغل چالش برانگیز و حساس است.
  • اگر دقت و تمرکز کافی نداشته باشد، کوچکترین اشتباه می تواند منجر به کسری صندوق حتی در مبالغ زیاد، برداشت یا واریز پول به حساب فرد دیگری غیر از صاحب حساب اصلی، عدم احراز هویت صحیح مشتری و متعاقب آن شاید برداشت غیر مجاز پول از حساب و… بشود.
  • آگاهی از قوانین مالی و بانکی:  تصور عموم مردم م این است که فعالیت اصلی تمام نیروهای بانک محاسبه پول به اخذ آن از مشتریان است در صورتی که یک کارمند بانک باید بر قوانین بانکداری تسلط کافی داشته باشد. یک کارمند بانک باید با جدید ترین قوانین و دستورالعمل های بانکی و مالی آشنا بوده و به روز باشد تا به خوبی از آنها در کار خود استفاده کند.
  • مهارت ریاضی و محاسبه: یکی از ارکان اصلی شغل کارمند بانک، محاسبه است. البته بیشتر محاسبات در سیستم های کامپیوتری بانکی انجام می گیرد ولی هنوز در بسیاری مواقع لازم است کارمند بانک با سرعت عمل خوبی یکسری محاسبات انجام دهد. و نیروهای شاغل در بانک باید بر مهارت های پایه ریاضی و محاسباتی تسلط مناسبی داشته باشند.
  • همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان: در طول یک روز کاری در بانک، همه کارمندان بانک و مسئولان شعبه با هم در ارتباط بوده و همکاری می کنند. به عنوان مثال تایید بسیاری از اسناد و مدارک باید توسط معاون یا رئیس بانک انجام شود و یا اینکه کارمندان بانک باید وجوه مورد نیاز خود را از رئیس صندوق دریافت کنند.
  • مهارت های کامپیوتری و فناوری اطلاعات: تمام بانک ها از انواع مختلف نرم افزارهای بانکداری استفاده می نمایند و لازم است یک کارمند بانک  آشنایی لازم با مهارت‌های اولیه کامپیوتر ، و با نرم افزار های مختلف  آشنا باشد.
  • مهارت کار با کامپیوتر و آشنایی با فناوری اطلاعات: امروزه کلیه سیستم های بانکی مکانیزه شده و بانکداری الکترونیکی بسیار رایج شده است. بنابراین کارمند بانک باید مهارت کافی در استفاده از کامپیوتر داشته و با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بانکی آشنا باشد.
در ازمون استخدامی بانک چه رشته‌های مورد نیاز است؟

سوال مهمی که در ذهن متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بانک ها مطرح می شود، این است که چه رشته هایی برای استخدام در بانک ها مناسب‌تر است. رشته‌ی تحصیلی یکی از شرایط مهم در استخدام بانک است. بانک‌های دولتی کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، از رشته‌های مرتبط جذب می‌نمایند.

در اغلب آگهی‌های استخدام بانک، اولویت اصلی استخدام با فارغ‌التحصیلان رشته‌های بانکداری است. این افراد با مطالعه دروس مرتبط با این شغل همچون مدیریت شعب، سرمایه‌گذاری، روابط عمومی، اعتبارات و سایر موارد مشابه دیگر، نسبت به سایر افراد، در این حوزه علم بیشتری دارند.

بنابراین اولین و بهترین رشته برای شرکت در آزمون استخدامی بانک و سپس استخدام در یکی از این مراکز دولتی و خصوصی، رشته بانکداری است. هر چند این رشته تنها رشته مورد نیاز نیست و فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها نیز شرایط استخدام در بانک را دارند. سایر رشته‌های مورد نیاز برای شرکت در ازمون استخدامی بانک ها عبارتند از:

  • مهندسی مالی
  • رشته کامپیوتر و علوم کامپیوتر
  • رشته ریاضی
  • رشته آمار
  • رشته اقتصاد
  • رشته حقوق
  • رشته مدیریت
  • رشته‌های حسابداری و حسابرسی

بسته به آگهی استخدام بانک ها، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها نیز می‌توانند در آزمون استخدام بانک ها ثبت نام و در آن آزمون شرکت کنند.

آزمون استخدامی بانک ها

بانک ها یکی از سازمان های مهم در جهان هستند. از آنجائیکه رابطه نزدیکی با اقتصاد آن کشور دارند بنابراین بسیار منطقی و حائز اهمیت است که افراد جذب شده در این سازمان دارای شایستگی ها و توانایی های لازم برای اشتغال در این سازمان باشند.

مصاحبه‌های آزمون استخدامی بانک ها معمولا دارای چندین بخش بوده و به صورت ذیل است:

مصاحبه رفتاری و شغلی: در این بخش آزمون استخدامی بانک باید اطلاعات کامل فردی، تحصیلی و شغلی خود را ارائه دهید و تسلط شما بر شغل بانک‌داری نیز سنجیده خواهد شد؛

آزمون روان‌شناختی و تست هوش: این بخش از مصاحبه در سال‌های اخیر به‌صورت الکترونیک برگزار می‌‌شود و شما باید تست‌های سرعت، رنگ، تطابق اشکال هندسی و… را به‌درستی پاسخ دهید؛

گزینش عقیدتی و سیاسی: در این بخش انواع سوالات احکام و معارف را از شما می‌پرسند و علاوه بر آن باید سوالات مختلفی را در رابطه با وضعیت سیاسی داخلی و خارجی کشور، پاسخ دهید. مواردی هم‌چون تاریخ اسلام، ولایت فقیه، مباحث سیاسی روز و چندین موضوع مشابه دیگر، همه بخشی از سوالات گزینش عقیدتی و سیاسی است؛

معاینه‌های کامل پزشکی: این بخش یکی از مهم‌ترین مراحل پروسه استخدام بانک بوده و با توجه به فرایند تصویب شده در بانک مد نظر شما، در این مرحله یا مراحل پیشین انجام خواهد شد. برای این بخش باید به پزشکان مورد تایید بانک مراجعه کنید و برگه تاییدیه پزشکی را اخذ نمایید.

در شرایط استخدام بانک برای برخی از سمت‌های شغلی همچون بخش حفاظت از بانک، انواع آزمون‌های آمادگی جسمانی و تست ورزش نیز وجود دارد و متقاضیان علاوه بر شرکت در تمام بخش‌های پیشین، باید این بخش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

پس از اتمام این موارد، نتیجه مصاحبه از طریق مراجع رسمی همچون سایت رسمی بانک مد نظر شما اعلام خواهد شد. البته در این بخش نیز استخدام شما نهایی نمی‌شود. در شرایط استخدام در بانک برخی از بانک‌ها تمام افرادی را که در این مرحله پذیرفته‌ شده‌اند، با قرارداد آزمایشی استخدام می‌کنند.

عملکرد، توانایی‌های فردی و تخصصی، رفتار و سایر موارد نیروی پذیرفته شده در طی یک بازه ۶ ماه الی ۲ سال، بررسی خواهد شد. در صورتی که توانایی‌ها و مهارت‌ها شما در این بازه ثابت شود، استخدام شما رسمی شده و به‌عنوان یک نیروی اصلی، کار خود را ادامه خواهید داد.

پس از استخدام رسمی، بازه زمانی آزمایشی نیز به‌عنوان بخشی از سابقه کاری شما در نظر گرفته می‌شود و در این دوره، همانند سایر نیروهای رسمی، حقوق و مزایای مختلف به شما تعلق می‌گیرد.

مزایا و معایب استخدام بانک:

مزایا:
  • درآمد ثابت و مناسب
  • توانایی کسب وام‌های مختلف
  • احتمال ارتقای شغلی و افزایش درآمد
  • امنیت شغلی بالا
معایب:
  • استرس بسیار زیاد
  • نیاز به دقت بسیار بالا در تمام مدت اشتغال به کار
  • ساعات کاری غیر قابل انعطاف
  • جابه‌جایی و انتقال محل کار در بین شعب مختلف بدون داشتن حق انتخاب
  • فعالیت در یک محیط نسبتا راکد
  • وقوع اشتباهات، هر چند کوچک و ناچیز عواقب سنگینی دارد

در این مرحله آشنایی بیشتر و جامع تری نسبت به استخدام، مزایا، معایب و جذب در بانک ها کسب نموده اید. بنابراین با آگاهی بیشتری می توانید تصمیم بگیرید و در صورت تمایل برای آزمون های استخدامی آتی بانک ها آمادگی لازم را کسب نمایید.

در ادامه اطلاعات بیشتری از ثبت نام استخدام بانک ها در گذشته ارائه شده و به محض اعلام زمانبندی جدید ثبت نام و استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۲، اطلاعات نیز به روز رسانی خواهد شد.


استخدام بانک رفاه کارگران:

  • دعوت به همکاری بانک رفاه کارگران زمستان 1402

بانک رفاه کارگران به منظور تامين بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود از بین متقاضیان واجد شرايط بمنظور اشتغال در واحدهای بانک در سراسر کشور، از طریق آزمون کتبی و مصاحبه دعوت به همكاری می نمايد.

1. رده شغلی بانکدار جهت اشتغال در واحدهای بانک در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
2. رده شغلی بانکدار – مشاغل تخصصی ستادی و حوزه فناوری اطلاعات (IT) در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت اشتغال در شهر تهران
3. رده شغلی نگهبان (مرد) جهت اشتغال در واحدهای انتظامات بانک در مقاطع تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم

bank refah 1402

دفترچه راهنما

ثبت نام

مهلت ثبت نام تا 12 بهمن 1402 می باشد.

مراحل استخدام:

1. ثبت نام در آزمون از طریق سامانه معرفی شده (بخش پنجم دفترچه راهنما)
2. شرکت در آزمون کتبی و کسب حدنصاب امتیاز لازم
3. بررسی و تائید مدارک داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت (براساس امتیاز آزمون کتبی) مطابق با شرایط قید شده در متن آگهی
4. ارزیابی شایستگی ها و توانمندی های متقاضیان از طریق مصاحبه تخصصی و رفتاری – روانشناختی
5. انتخاب متقاضیان نهایی براساس رتبه بندی حاصل از امتیاز نهایی مکتسبه (آزمون کتبی و مصاحبه ها) به تعداد نفرات مورد نیاز (یک برابر ظرفیت)
6. ارزیابی سلامت جسمانی و روانی متقاضیان از طریق انجام معاینات پزشکی و روانشناسی
تبصره: متقاضیان رده شغلی نگهبان (انتظامات) علاوه بر ارزیابی سلامت جسمانی و روانی می بایست از لحاظ آمادگی جسمانی نیز ارزیابی و حائز شرایط لازم باشند.
7. بررسی صلاحیت های عمومی (گزینش)

 

استخدام بانک کارآفرین:

  • دعوت به همکاری بانک کارآفرین آذر 1402

بانک کارآفرین به منظور تأمین سرمایه انسانی خود حسب نیاز از واجدین شرایط ثبت‌نام کرده در سامانه الکترونیکی خود و براساس اولویت­ها و ضوابط، مقررات و آیین نامه استخدامی بانک جهت همکاری دعوت خواهد نمود.

bank karafarin azar1402

تکمیل فرم ثبت نام 

شرایط ثبت نام:

سلامت کامل جسم و روان
نداشتن سوء پیشینه کیفری
داشتن کارت پایان خدمت/ معافیت دائم غیرپزشکی (برای آقایان)
فارغ التحصیل در رشته ­های مدیریت، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، اقتصاد، مالی، آمار، ریاضی و زبان انگلیسی
جهت همکاری در شعب: صرفاً فارغ التحصیل مقطع تحصیلی کارشناسی
جهت همکاری در واحدهای ستادی: فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر
گواهی فراغت از تحصیل مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (در صورت پذیرش نهایی باید گواهینامه موقت یا دانشنامه پایان تحصیلات ارائه گردد)
دارا بودن معدل 14 به بالا برای دانشگاه دولتی و معدل 15 به بالا برای دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و پیام نور
متولدین 1374/01/01 به بعد، این مدت برای متقاضیان آقا در صورت گذراندن دوران خدمت سربازی حداکثر تا دو سال قابل افزایش خواهد بود.
تذکر: چنانچه در مقطعی براساس نیاز از برخی افراد واجد شرایط با اولویت بالاتر مصاحبه به‌عمل آید و پس از انجام مصاحبه و بررسی و تطبیق مدارک متقاضیان با شرایط مندرج در آگهی حاضر یا در هر مرحله از بررسی های بعدی مشخص شود داوطلبی واجد شرایط اعلام شده نمی باشد، ادامه فرآیند مربوطه متوقف خواهد شد و در این صورت داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

یادآوری

تکمیل فرم همکاری به هیچ وجه برای بانک کارآفرین تعهدی ایجاد نمی‌کند.
ثبت نام فقط از طریق وب سایت بانک کارآفرین بوده، لذا از متقاضیان درخواست می شود به هیچ عنوان مدارکی به دفاتر و ادارات بانک ارسال ننمایند.
هر متقاضی تنها یک بار امکان ثبت نام را دارا می­باشد، لذا در ثبت اطلاعات خود دقت نمائید.
پس از بررسی رزومه‌ها ، در صورت دارا بودن شرایط احراز و پس از اولویت‌ بندی برای انجام سایر مراحل با متقاضیان تماس گرفته می‌شود.
چگونگی ادامه فرآیند بر اساس اولویت‌های مورد نیاز از طریق تلفن به اطلاع خواهد رسید. لذا از متقاضیان همکاری درخواست می شود در ثبت شماره تلفن همراه خود دقت نمایند.
زمان تماس با متقاضیان و انجام مراحل استخدام به تشخیص بانک می باشد.لطفاً از هرگونه پیگیری خودداری نمایید.
آخرین اخبار و اطلاعیه ها درخصوص تامین نیرو بانک کارآفرین، صرفاً از طریق درج در وب سایت بانک معتبر بوده و مسئولیتی در قبال مطالب منتشره در سایر سایتها و فضای مجازی، نخواهد داشت و مسئولیت هرگونه اشتباه در اطلاعات ارسالی یا تفسیر اشتباه شرایط اعلام شده درآگهی، با متقاضی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

فایل اسکن شده عکس پرسنلی ۳ * ۴
فایل اسکن شده کارت ملی
فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه و صفحه دوم در صورت داشتن توضیحات
فایل اسکن شده آخرین مدرک تحصیلی
فایل اسکن شده کارت نظام وظیفه ( برای آقایان)

استخدام بانک آینده:

  • دعوت به همکاری بانک آینده آذر 1402  (کارشناس حقوقی و مدیر شعبه)

bank ayande 1402تکمیل فرم ثبت نام 

شرایط مدیر شعبه

بانک آینده برای تکمیل کادر مدیریتی و غنی نمودن نظام اطلاعات منابع انسانی خود، از کلیه فرهیختگان بازنشسته نظام بانکی و علاقمندان به همکاری، در سطح رئیس شعبه در منطقه تهران بزرگ و مراکز استانها به ویژه در شهرهای اردبیل، آبادان، شیراز، اهواز، اصفهان، کرج، مشهد، تاکستان، بوئین زهرا، شهرکرد، یزد، قم، کاشان و رشت، دعوت به همکاری می نماید.

داشتن دانش و تجربه لازم و همچنین باور و تعهد عملیاتی به اصول بنیادین مدیریت در بانک آینده نظیر:

  1. ارزش آفرینی برای مشتریان توأم با رفتار فاخر
  2. توسعه سازمان و فرهنگ حرفه ای فروش
  3. به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه ، یادگیری و توسعه حرفه ای سرمایه انسانی
  4. توانایی بارز توسعه برند و ایجاد شعبه متمایز و متمرکز بر تجارب مشتریان
  5. توانایی متمایز بازاریابی، تجهیز منابع و مدیریت مصارف در سطح حرفه ای
  6. مشارکت جویی، نوآوری و کارآفرینی سازمانی

از جمله معیارهای اصلی، در انتخاب داوطلبان برای تصدی مسئولیت مهم شعبه، میباشد.
متقاضیان محترم در صورت برخورداری از روحیه ارزش آفرینی و تجربه کافی؛ میتوانند نسبت به تکمیل اطلاعات فردی در ذیل، اقدام فرمایند.
پیشاپیش، از اینکه، بانک آینده را برای ادامه فعالیت بعدی خود انتخاب مینمائید، ابراز خرسندی نموده و امید است در صورت رسیدن به توافق، شرکای خوبی برای یکدیگر و طرف های مورد اعتمادی برای مشتریان و سایر ذینفعان بانک باشیم.
معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت بانک آینده

شرایط کارشناس حقوقی

بانک آینده به عنوان یکی از بانکهای خصوصی کشور با ویژگیهای متمایز در عرصه بانکداری پیشرفته و با اعتقاد به سرمایه انسانی به عنوان برجسته ترین شایستگی کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی؛ از افراد مجرب، متخصص، متعهد و با انگیزه، از بین دانش آموختگان کلیه رشته های حقوق و برای مشاغل کارشناس حقوقی با شرایط به شرح ذیل دعوت به همکاری می نماید.

  1. دارا بودن حداکثر سن 28 سال برای بانوان و 30 سال برای آقایان
  2. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق
  3. سکونت در شهر تهران حداقل در 5 ساله اخیر
  4. دارا بودن 3 یا 5 سال سابقه امور حقوقی ترجیحاً امور حقوق بانکی
  5. عدم اشتغال به امر وکالت، سردفتری اسناد رسمی و کارشناس رسمی دادگستری
  6. دارا بودن سلامت جسمانی و روانی به تأیید پزشک معتمد بانک
  7. دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیتهای غیرپزشکی برای آقایان و گواهی عدم سوء پیشینه
  8. تسلط به مهارت های هفتگانه (ICDL) و آشنایی با زبان انگلیسی
  9. متقاضیان محترم در صورت برخورداری از روحیه ارزش آفرینی و تجربه کافی؛ میتوانند نسبت به تکمیل اطلاعات فردی در ذیل، اقدام فرمایند.
  10. بدیهی است پس از بررسی درخواست های واصله، از متقاضیان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه تخصصی دعوت لازم به عمل آورده میشود.
  11. ضمناً ثبت نام افراد، تعهدی برای بانک در جهت استخدام ایجاد نمی نماید.
    معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت بانک آینده

استخدام بانک تجارت:

  • آگهي استخدام بانك تجارت 1402

    بانک تجارت با استعانت از خداوند متعال و با راهبرد مشتری مداری در نظر دارد به منظور ارائه خدمات بهینه بانکی به مشتريان و تکمیل کادر اجرائی خود در سمت متصدی امور اداري، متصدي امور بانکي و بانکدار (متصدی دریافت و پرداخت‏‏‏ – تحویلدار) بر اساس ضوابط ، مقررات و آیین نامه استخدامی بانک، از بين متقاضيان مرد و زن

bank tejarat

مشاهده آگهی استخدام بانك تجارت 1402

لینک ثبت نام 

مشاهده نتایج

  • شرايط ورودي عمومي و اختصاصی:

      1- تابعيت ايران و متعهد بودن به نظام جمهوري اسلامي

      2- تدين به دين مبين اسلام و يا يكي از اديان رسمي كشور مصرح در قانون اساسي

      3- عدم سوءپيشينه كيفري منتج به محروميت از حقوق اجتماعي و همچنین عدم اشتهار و محکومیت به فساد اخلاقی

      4- عدم سابقه وابستگي يا عضويت در احزاب و گروه هاي سياسي معارض با نظام جمهوري اسلامي ايران

      5- عدم اعتياد به دخانيات، موادمخدر و روان گردان

      6- داشتن كارت پايان خدمت وظيفه عمومي دائمي يا معافيت دائم (داوطلبان ذكور)

    تبصره 2: برای دارندگان کارت معافیت پزشکی درصورت قبولی در مراحل سنجش، تایید پزشک معتمد بانک درمورد توانایی انجام کار الزامی است.

    توجه : به تقاضای داوطلبانی که دارای کارت یا برگ معافیت موقت تحت هر عنوان هستند به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

      7- تندرستي و توانايي كامل جسمي، روحي و اخلاقي جهت انجام فعاليت هاي شغلي بانكي (به تأييد پزشك معتمد)

      8- نداشتن منع استخدامي به موجب آراء مراجع قضايي ذيصلاح

      9- حداکثر سن «30» سال تمام (متولدین 1372/8/26 به بعد با احتساب مدت خدمت وظیفه برای داوطلبان مرد) می باشد. شایان توجه می باشد مدت خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد به حداکثر سن مجاز اضافه نمی گردد.

      10- حداقل معدل کل در مقطع تحصیلی لیسانس در کلیه رشته ها و گرایش ها «16» تمام می باشد.

    نکته بسیارمهم: کلیه داوطلبان استخدامی در صورت قبولی در آزمون به هنگام تشکیل پرونده ملزم به ارائه اصل کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی (یا گواهی نامه موقت) می باشند و درصورت عدم ارائه مدارک مربوطه استخدام آنان منتفی خواهد شد.

      11- با توجه به اینکه بخشی از سهمیه استخدامی در این آزمون جهت تکمیل کادر نیروی انسانی برای حوزه بین الملل و واحدهای ارزی و حقوقی در تهران و شهرستان ها می باشد جهت جذب در این واحدها حداقل معدل 17 و آشنایی به زبان انگلیسی (دارای مدرک معتبر) برای حوزه بین الملل و ارزی الزامیست

      12- متقاضیان باید بومی و ساکن استان مورد تقاضا باشند:

    تبصره 3: بومي به شخصي اطلاق می گردد که دارای حداقل یک شرط از سه شرط ذیل باشد:

        – محل تولد وي یکی از شهر های استان مورد تقاضا باشد

        – حداقل در سه سال گذشته به طور پیوسته در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا ساكن بوده باشد. (با ارائه مدرک معتبر: سند مالکیت یا اجاره نامه با کد رهگیری)

        – حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدائی، راهنمایی، دبیرستان یا دانشگاه) را بصورت متوالی در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا طی کرده باشد.

    تبصره 4: متقاضيان، صرفاً دریکی از شهرهای استان مورد تقاضا و براساس نیاز و آئین نامه و مقررات بانک بکارگيري خواهند گرديد. از پذيرفته شدگان تعهدی مبنی بر عدم درخواست جابجائی (انتقال) به استانهای ديگر به مدت 10 سال اخذ خواهد شد.

    تبصره 5: درصورت نیاز، پذیرفته شدگان در طول مدت خدمت مطابق با مقررات داخلی بانک به سایر شهرهای استان مربوطه انتقال یافته و هیچگونه اعتراضی از سوی پذیرفته شدگان مورد قبول نخواهد بود.

    ج ‏‏‏- سهميه استانی و شهری استخدامي

    1 ) سهیمه استانی : کلیه داوطلبان بومی هر استان فارغ از شهر محل سکونت ، می توانند در آزمون استخدامی استان خود شرکت نمایند.

    2 ) سهمیه شهری : با توجه به نحوه پراکندگی جغرافیایی شعب در سطح کشور  ، برای برخی از شهرها سهمیه خاص تعریف گردیده است که صرفا مختص داوطلبین ساکن شهر های مزبور (با ارائه مستندات و مدارک ) می باشد و داوطلبین ساکن سایر شهرهای استان مربوطه امکان استفاده از این سهمیه را نخواهند داشت.

رشته و گرایش های تحصیلی مورد پذیرش در مقطع کارشناسی (دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری)

رشته های تحصیلی بانکداری، مدیریت، حسابداری، فناوری اطلاعات، حقوق، آمار، ریاضیات و کاربردها، اقتصاد، مهندسی صنایع و کامپیوتر

مواد آزمون

– 90 سوال عمومی از دروس : معارف اسلامي(10 سوال.)، ادبيات و نگارش اداری (20سوال) ، زبان انگلیسی عمومي (10 سوال)، اطلاعات و هوش محیطي(10سوال )، مهارتهای ICDL (10سوال ) ، هوش و استعداد تحصیلی (GMAT) (30 سوال )

– 90 سوال تخصصی از دروس : کلیات مدیریت ( 30 سوال )، کلیات اقتصاد ( 30 سوال ) و کلیات حسابداری ( 30 سوال) برای کلیه رشته های تحصیلی بانکداری، مدیریت، حسابداری، فناوری اطلاعات، حقوق، آمار، ریاضیات و کاربردها، اقتصاد، مهندسی صنایع و کامپیوتر

تقویم آزمون:

مهلت ثبت نام: از روز پنجشنبه 1402/07/20 لغایت پایان روز سه شنبه 1402/07/25 

دريافت كارت ورود به جلسه: کلیه متقاضیان واجد شرایط می بایست در روزهای چهارشنبه 1402/08/24 و پنج شنبه 1402/08/25

زمان و محل برگزاری آزمون: روز جمعه مورخ 1402/08/26 ساعت 8:00 صبح و محل آن نیز در کارت ورود به جلسه (چاپی) درج خواهد شد.

 


استخدام بانک گردشگری:

  • دعوت به همکاری بانک گردشگری 1402

آگهی دعوت به همکاری”بانکدار” در بانک گردشگری در مهرماه 1402:

بانک گردشگری (غیر دولتی‏_ سهامی عام) در نظر دارد به منظور تامین و تکمیل کادر اجرایی مورد نیاز خود، از دانش آموختگان محترم دانشگاه های معتبر، در سطح شغلی بانکدار (غیر بازنشسته)، برای شعب تهران و برخی شعب استان ها به شرح ذیل در بند «ج» دعوت به همکاری نماید.

شرایط عمومی:

  • دارا بودن تابعیت ایرانی و التزام به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به ادیان رسمی کشور
  • برخورداری از روابط عمومی مناسب و روحیه مشتری مداری و روحیه مشارکت و انجام کار گروهی
  • سلامت کامل جسم و روان و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • دارای کارت پایان خدمت/ معافیت دائم برای آقایان (تا تاریخ ابلاغ این آگهی)
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • تسلط به مهارت های ICDL
  • آشنایی با زبان انگلیسی

شرایط اختصاصی:

  • دارا بودن حداقل دانشنامه کارشناسی از میان رشته ها به شرح ذیل و از یکی از دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور

رشته های مجاز: مدیریت (گرایش های بانکی، بازرگانی، کسب و کار، مالی، دولتی، صنعتی، منابع انسانی، اجرائی، فناوری اطلاعات)، اقتصاد (کلیه گرایش ها)، MBA، حسابداری (کلیه گرایش ها)، علوم بانکی، مهندسی فناوری اطلاعات (کلیه گرایش ها)، حقوق (کلیه گرایش ها)، ریاضی، آمار، حسابرسی، مهندسی صنایع، مهندسی مالی، مهندسی کامپیوتر (کلیه گرایش ها)

  • دارا بودن حداقل معدل 16
  • دارا بودن حداقل سن 20 و حداکثر سن 28 سال تمام
  • مدت خدمت نظام وظیفه آقایان به حداکثر سن اضافه خواهد شد
  • درخصوص متقاضیان شاغل در گروه مالی گردشگری، مدت سابقه خدمت ایشان در گروه مالی گردشگری حداکثر تا سقف 5 سال به حداکثر سن مجاز اضافه می شود.

لیست شعب شهرستان :

شعب تهران و شهرهای قم، اهواز، آبادان، خرم آباد، همدان، اراک، اصفهان، یزد، تبریز، شیراز، بندرعباس، سنندج، سلمانشهر.

مفاد آزمون:

• دانش عمومی بانکی
• زبان انگلیسی عمومی
• استعداد و آمادگی تحصیلی (ریاضی، آمار، استدلال منطقی، حل مسئله و هوش)

** از میان پذیرفته شدگان آزمون، تا 5 برابر ظرفیت مورد نیاز، برای مصاحبه و سایر مراحل جذب دعوت بعمل خواهد آمد.**

bank gardeshgari

مشاهده آگهی دعوت به همکاری “بانکدار” بانک گردشگری 1402

لینک ثبت نام 

تقویم آزمون:

مهلت ثبت نام: از تاریخ انتشار این آگهی به مدت 15 روز بوده و این مدت تمدید نخواهد شد.

(تاریخ انتشار آگهی 17 مهرماه 1402)

تاریخ آزمون: ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲

دعوت به همکاری کارشناس معاونت فناوری اطلاعات در مهرماه 1402:

بانک گردشگری (غیر دولتی‏_ سهامی عام) در نظر دارد به منظور تامین و تکمیل کادر اجرایی مورد نیاز خود، از دانش آموختگان محترم دانشگاه های معتبر، در سطح شغلی بانکدار (غیر بازنشسته)، برای شعب تهران و برخی شعب استان ها به شرح ذیل در بند «ج» دعوت به همکاری نماید.

 

دعوت به همکاری کارشناس معاونت فناوری اطلاعات بانک گردشگری (غیر دولتی‏_ سهامی عام) در نظر دارد به منظور تامین و تکمیل کادر اجرایی مورد نیاز خود، از دانش آموختگان محترم دانشگاه های معتبر، در سطح شغلی کارشناس معاونت فناوری اطلاعات (غیر بازنشسته) دعوت به همکاری نماید.

  •  مهلت ثبت نام: از تاریخ انتشار لغایت 1402/8/1 و این مدت تمدید نخواهد شد.
  • متقاضیان محترم بایستی پس از ثبت نام در سایت، کپی برابر اصل محضری تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی و تصویر مدارک دوره های آموزشی سپری شده و رزومه و لیست بیمه تامین اجتماعی حداکثر لغایت تاریخ 1402/8/10 به اداره سرمایه انسانی بانک گردشگری به آدرس تهران، سعادت آباد، بلوار فرهنگ، نبش کوی نور؛ کد پستی: 1997734537 ارسال فرمایند.
  •  به تقاضاهای بدون ارسال مدارک مذکور، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شرایط عمومی:

  • دارا بودن تابعیت ایرانی و التزام به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به ادیان رسمی کشور
  • برخورداری از روابط عمومی مناسب و روحیه مشتری مداری و روحیه مشارکت و انجام کار گروهی
  • سلامت کامل جسم و روان و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • دارای کارت پایان خدمت‏/ معافیت دائم برای آقایان (تا تاریخ ابلاغ این آگهی)
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • تسلط به مهارت های ICDL
  • آشنایی با زبان انگلیسی

شرایط اختصاصی:

  • دارا بودن حداقل دانشنامه کارشناسی از میان رشته ها به شرح ذیل و از یکی از دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور
  • رشته های مجاز: مهندسی فناوری اطلاعات (کلیه گرایش ها)، مهندسی کامپیوتر (کلیه گرایش ها)، مهندسی برق(کلیه گرایش ها)، مدیریت فناوری اطلاعات(کلیه گرایش ها)، هوش مصنوعی

شرایط تخصصی مورد نیاز کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزار:

  • آشنایی با متدولوژی های توسعه نرم افزار
  • تسلط به یکی از زبان های رایج برنامه نویسی java ، .Net و دیتابیس‌های رایج SQL، Oracle و …
  • آشنایی با مفاهیم پایه شبکه، زیرساخت (سیستم عامل Linux و Windows) و امنیت نرم افزار
  • آشنایی با مفاهیم UML، BPMN
  • توانایی مدیریت و کنترل پروژه های فناوری اطلاعات
  • توانایی مستندسازی در حوزه نرم افزار، تحلیل فرایندهای کسب و کار و طراحی سیستم، تهیه و تدوین سند نیازمندی ها و قرارداد سامانه های نرم افزاری
  • مسلط به کار با نرم افزارهای اداری مانند Microsoft project ، SharePoint و …

شرایط تخصصی مورد نیاز کارشناس بانکداری دیجیتال:

  • آشنایی با کسب و کارها و قوانین حوزه بانکی و پرداخت
  • آشنایی با امنیت توسعه نرم افزار موبایل و وب
  • دانش عمومی در حوزه هوش مصنوعی، شبکه و زیر ساخت های ابری ،حوزه بهره برداری از کلان داده ها و استاندارد BPMN
  • آشنایی با ابزار های مانند:Postman و swagger و ابزار های آزمون و تست نرم افزار و سرویس ها
  • آشنایی و تسلط به یکی از زبان های رایج برنامه نویسی java ، C# و دیتابیس‌های رایج SQL و NOSQL
  • توسعه، بهینه سازی و پشتیبانی از سامانه های مبتنی بر سرویس

شرایط تخصصی مورد نیاز کارشناس شبکه و امنیت ارتباطات:

  • دارای مدارک مرتبط با امنیت شبکه
  • مسلط در راه اندازی و نگهداری انواع فایروال لایه های شبکه
  • دارای مدرک CCNP معتبر در حوزه Routing & Switching (مربوط به 3 سال اخیر)
  • مسلط به تکنولوژی های مسیریابی شبکه (BGP، EIGRP, OSPFو … )
  • آشنا به زیرساخت های VoIP و وایرلس

نکات مهم

  • از میان درخواست های متقاضیان، افراد واجد شرایط، انتخاب و بمنظور اقدامات بعدی، اطلاع رسانی به ایشان از طریق تماس تلفنی یا پیامک، صرفا به شماره تماس های مندرج در فرم ثبت تقاضا صورت خواهد پذیرفت.
  • چنانچه بانک در هر مرحله از فرآیند جذب، متوجه عدم رعایت “اصل صداقت” در ثبت اطلاعات و تکمیل فرم مربوطه از سوی متقاضی شود، موضوع، کان لم یکن و بلا اثر خواهد بود.
  • ارائه مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده و شرکت در مصاحبه های روانشناختی و تخصصی، هیچ گونه تعهد استخدامی برای بانک ایجاد نخواهد نمود.

مهلت ثبت نام تا 1 آبان 1402

 


استخدام بانک سینا:

  • استخدام بانک سینا 1402

بانک سینا به منظور ارائه خدمات بهینه مالی و بانکی به مشتریان و تکمیل نیروی انسانی خود مطابق با ضوابط و آیین نامه استخدامی بانک ، از بین متقاضیان واجد شرایط در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، بومی و ساکن یکی از شهرهای مندرج در آگهی دعوت به همکاری با رابطه استخدامی قراردادی موقت قانون کار و به تعداد محدود دعوت به همکاری می نماید.

Sina Bank

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی بانک سینا 1402

ثبت نام

مشاهده نتایج

رشته‌های مورد تقاضا: مدیریت، حسابداری، علوم اقتصادی، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، ریاضی، آمار، حقوق و…

مهلت ثبت نام اینترنتی: 1402/06/01 لغایت 1402/06/20

دریافت کارت ورود به جلسه بانک سینا: 1402/06/26

آزمون کتبی بانک سینا: 1402/06/30 یا 1402/06/31


استخدام بانک ایران زمین:

آخرین ثبت نام برای استخدام بانک ایران زمین که تا 14 تیر ماه 1402 بود، صرفاً از طریق سایت اینترنتی بانک انجام پذیرفت و داوطلبان ابتدا به سایت بانک مراجعه و پس از مطالعه دقیق شرایط و ضوابط استخدام بانک (در صورت دارا بودن شرایط) نسبت به تکمیل فرم ثبت نام الکترونیکی اقدام نمودند.

  • دعوت به همکاری بانک ایران زمین 1402

با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین در نظر دارد به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای عنوان شغلی مربوطه، براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.

Iran Land Bank

مشاهده متن کامل  آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین مردادماه 1402

ثبت‌نام دعوت به همکاری بانک ایران زمین مردادماه 1402

شرایط عمومی ثبت نام
• تابعیت ایران و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران

• تدین به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی کشور

• عدم سوء پیشینه کیفری منتج به محرومیت از حقوق اجتماعی و همچنین عدم اشتهار و محکومیت به فساد اخلاقی

• عدم سابقه وابستگی یا عضویت در احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران

• عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان

• داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی دائمی یا معافیت دائم
توجه : به تقاضای داوطلبانی که دارای کارت یا برگ معافیت موقت تحت هر عنوان هستند به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تبصره 1 : برای دارندگان کارت معافیت پزشکی در صورت قبولی در مراحل سنجش، تائید پزشک معتمد بانک در مورد توانائی انجام کار الزامی است.

• تندرستی و توانائی کامل جسمی، روحی و اخلاقی جهت انجام فعالیت های شغلی بانکی (به تائید پزشک معتمد)

• نداشتن منع استخدامی به موجب آراء مراجع قضائی ذیصلاح

• • حداقل معدل کل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 15 تمام می باشد.

نکته بسیار مهم : کلیه داوطلبان پذیرفته شده هنگام تشکیل پرونده ملزم به ارائه اصل کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی( یا گواهینامه موقت معتبر) می باشند و در صورت عدم ارائه مدارک، استخدام آنان منتفی خواهد شد.

• استخدام در بانک مستلزم دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی، مصاحبه ها، معاینات پزشکی و تائید گزینش بانک می باشد. لذا ثبت نام، ارائه مدارک و شرکت در هر یک از مراحل فوق هیچگونه تعهدی را برای بانک جهت استخدام ایجاد نمی نماید.

• چنانچه خلاف هریک از شرایط اشاره شده در آگهی استخدام در مورد هریک از داوطلبان به اثبات برسد، از استخدام و اشتغال بکار وی ممانعت بعمل آمده و در صورت احراز پس از جذب، اقدامات لازم جهت قطع رابطه استخدامی انجام خواهد شد.

• مسئولیت هرگونه اشتباه در اطلاعات ارسالی یا تفسیر اشتباه نسبت به شرایط اعلام شده در آگهی، با متقاضی می‌باشد.

شرایط و ضوابط اختصاصی شغل

• رشته‌های مورد تائید صرفاً در مقاطع کارشناسی و یا بالاتر دانشگاه دولتی /آزاد
•مهندسی کامپیوتر (کلیه گرایش‌ها)
•مهندسی نرم افزار (کلیه گرایش‌ها)
•مدیریت، اقتصاد، مهندسی صنایع و سایر رشته های مرتبط
 ثبت نام: صرفاً از طریق سایت اینترنتی بانک به نشانیwww.izbank.ir انجام می پذیرد.
مهلت ثبت نام: از روز یکشنبه مورخ 1402/05/29 لغایت پایان روز یکشنبه مورخ 1402/06/12 می باشد.

 

 


استخدام بانک ملی:

  • استخدام بانک ملی 1401

مهلت آخرین ثبت نام بانک ملی ایران 28 اسفند ماه 1401 بوده است. آزمون استخدامی بانک ملی ایران در روز جمعه 15 اردیبهشت سال 1402 در تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد. از طریق این آزمون استخدامی 1832 نفر از افراد واجد شرایط جذب بانک ملی خواهند شد. جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون استخدام بانک ملی این صفحه را پیگیری نمایید.

estekhdam bank melli

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران سال 1401

ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی

مشاهده نتایج 

امتیازات و سهميه هاي قانوني

الف) سهميه ايثارگران:

جذب ایثارگران مورد تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شرکت درآزمون استخدامی بانک ملی ایران و از محل سهمیه های قانونی 5 و 25 درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می پذیرد:

  1. با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص گردیده است. داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند.
  2. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی25درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد. در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.
  3. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
  4. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه 25 درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
  5. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند.
  6. کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی بانک ملی ایران برای مشمولین سهمیه 5 و25 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
  7. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (5 درصد و 25 درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفا در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارك و تا قبل از مرحله ارزیابی تکمیلی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.

تذكر:

  1. معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفا از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
  2. در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
  3. پس از انجام ارزیابی تکمیلی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله ارزیابی تکمیلی انجام خواهد پذیرفت.

ب) سهميه معلولين:

جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور از طریق شرکت درآزمون استخدامی بانک ملی ایران و از محل سهمیه قانونی سه (3) درصد (قانون جامع حمایت از معلولان) از مجوزاخذ شده بانک ملی ایرانو با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:

  1. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 3 درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی ایران مشخص گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکورصرفاباید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
  2. معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
  3. براساس ماده (5) آییننامه شماره 88384/44178 مورخ 22/04/1389 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بالمانع می باشد.

تذكر:

  1. معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفا از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
  2. در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد،سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
  3. پس از انجام ارزیابی تکمیلی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله ارزیابی تکمیلی انجام خواهد پذیرفت.
  4. لازم به ذکر است صرفا داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون استخدام بانک از محل سهمیه حداقل 3 درصد معلولان بهزیستی می باشند، که براساس تائیدیه سازمان بهزیستی کشور و مرجع مدنظر بانک ملی ایران (بیمارستان بانک ملی ایران) توانایی انجام کار براساس شرح وظایف شغل بانکدار را دارا باشند.
  5. حد نصاب نمره امتحان مشترك فراگیر برای مشمولین سهمیه سه در صد (3%) معلولین تا سقف سهمیه مربوطه بر اساس کسب حداقل پنجاه درصد (50%) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (40%) برای حیطه عمومی و شصت درصد برای حیطه های تخصصی و اختصاصی امتحان مشترك فراگیر محاسبه و مبنای معرفی داوطلبان مذکور برای انجام سایر مراحل قرار می گیرد.

ج) ساير امتيازات:

1- داوطلب بومي شهرستاني (به استثناي شهرستان تهران وشهرستان هايمراكز استانها)

داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران وشهرستان هایمراکز استانها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت می باشند. اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد.«نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (40%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60%) برای حیطه تخصصی) با ضریب یک و چهار دهم (1/4) محاسبه و ملاك عمل قرار میگیرد.»

2- قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت

به ازای تأهل و نیز هر فرزند دو (2) درصد، مجموعا حداکثر تا ده (10) درصد امتیاز فردبه امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود.

تذكر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 5/ 2 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری،براساس بند (ت) ماده یک قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون بانک ملی ایران میباشد.

باتوجه به اعمال امتیازات در نظر گرفته شده که براساس اطلاعات خود اظهاری داوطلبان می باشد در صورتی که در مرحله بررسی مدارك و مستندات، داوطلب فاقد مدارك مثبته باشد ، از سایر فرآیند استخدام حذف می گردد.

سایر مراحل استخدام بانک و نحوه اعلام نتیجه:

الف- تعیین حدنصاب

معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:

پس از برگزاری آزمون استخدامی بانک ملی ایران، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب حداقل پنجاه (50) درصد نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل-شهرستان در هر یک از دستگاه های اجرایی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.

تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

ب- انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب

اسامی داوطلبان استخدام بانک به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش معرفی و براساس مجموع نمره فضلی افراد با وزن 60 %برای حیطه های تخصصی و اختصاصی درآزمون کتبی و 40 %برای حیطه عمومی در آزمون کتبی معرفی می گردند. نحوه محاسبه نمره نهایی داوطلبان براساس 70 % نمره امتحان کتبی و 30 %نمره ارزیابی تکمیلی است.

ج) ارزیابی تكمیلی:

براساس نمره مکتسبه افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل – محل جهت طی مراحل مربوطه معرفی خواهند شد.

مرحله اول: بررسی اسناد و مدارك خود اظهاری داوطلب در زمان ثبت نام

مرحله دوم: بررسی و ارزیابی صلاحیت و شایستگی های داوطلبان تائید شده در مرحله اول

انتخاب و اعلام لیست سه برابر ظرفیت جهت انجام ارزیابی تكمیلی از بین تأییدشدگان مرحله بررسی مدارك در هر “شغل محل جنسیت”

انجام ارزیابی تکمیلی در صورت وجود داوطلب واجد شرایط و دارای حد نصاب، صرفا از بین داوطلبانی که مدارك و مستندات آنها براساس اطلاعات خود اظهاری مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره مکتسبه این افراد در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میپذیرد.

تذكر1 : در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر شغل محل جنسیت کمتر از تعداد اعلام شده در بندهای 1 و 2 باشند، تمامی افراد واجد شرایط دارای حد نصاب آن شغل محل جنسیت برای ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.

تذكر2 :فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان از طریق کانون ارزیابی و توسعه بانک ملی (با مجوز رسمی از سازمان اداری و استخدامی کشور) با ارزیابی شاخص ها و معیارهای تعیین شده بشرح ذیل صورت میپذیرد:

  • ارزیابی رفتاری:

1-1- شاخص مهارت ارتباطی

معیارها: گفتار مناسب و قابل فهم / شنود مؤثر / اقناع و مذاکره / احترام و اعتماد / زبان بدن / هوشمندی و سرعت انتقال و درک مطلب

1-2- شاخص برنامه ریزی و هماهنگی

معیارها: طراحی اهداف / برنامه ریزی فعالیت ها براساس اطلاعات جمع آوری شده / اولویت بندی فعالیت ها و هماهنگی بین آنها / اجرای ساختار یافته برنامه طراحی شده / اطمینان از تخصیص منابع، زمان و نیروی انسانی

1-3- شاخص مسئولیت پذیری و میل به رشد و توسعه

معیارها: پذیرفتن مسئولیت نتایج مثبت و منفی کار خود در قبال تصمیمات / تعهد به انجام وظایف محوله / انجام کارها با اشتیاق و پیشقدم شدن در انجام بهتر وظایف / حمایت و راهنمایی همکاران / برنامه ریزی برای رشد و توسعه فردی (دانش و مهارت) /بروز کردن مستمر دانش فنی و تخصص و بکارگیری دانش

1-4- شاخص تفکر تحلیلی و حل مسئله

معیارها: تجزیه و تحلیل همه جانبه مسائل و موضوعات / درک روابط بین اجزای مرتبط و تأثیر هر یک از آنها بر عملکرد سیستم / پیشبینی احتمال مسائل و جلوگیری از وقوع آن / مرور روش های انجام و رسیدن به راه حل ها یا حل مستقیم مسائل / درک پیچیدگی مسائل و استفاده از تحلیل های منطقی برای حل مسئله

1-5- شاخص تیم و شبکه سازی

معیارها: روحیه انعطاف پذیری / شناسایی تعارض سازنده و مخرب در تیم و گروه / مدیریت و کنترل صحیح تعارض / کمک به تسهیل تعاملات گروهی / اعتقاد به کار گروهی و قابلیت کار کردن در تیم و گروه / برخورداری از توانایی رهبری و هدایت جلسات گروهی به نحو مؤثر

  • ارزیابی روانشناختی:

2-1- آزمون جامع مؤلفه های هوشی – شناختی (INS)

2-2- آزمون شخصیتی خدمات و جهت گیری نسبت به دیگران (SKA)

2-3- آزمون الگوهای رفتار و تجربه مرتبط با کار (AVE)

  • ارزیابی شغلی:

3-1- شاخص روحیه خدمتگرائی

3-2- شاخص آراستگی ظاهری

3-3-  شاخص تناسب کلی با شغل

پس از اتمام مراحل ارزیابی تکمیلی ، نمره مکتسبه به منظور تخمین و تعیین حد نصاب به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال میگردد.

د- معرفی به گزینش

  1. پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (70)درصد برای آزمون های کتبی و سی (30) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.

تذکر 1: در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.

تذکر2: در صورتی که پس از اعلام نظر گزینش، نیروی انسانی مورد نیاز از بین داوطلبانی که در مصاحبه استخدامی پذیرفته شده اند تأمین نگردد، دستگاه اجرایی میتواند از سایر داوطلبان همان شغل و محل مورد تقاضا که در امتحان مشترک حد نصاب لازم را کسب نموده اند، به ترتیب نمره فضلی برای انجام سایر مراحل استخدامی دعوت به عمل آورد.

مواد آزمون

الف) آزمون حيطه عمومي: (ويژه عنوان شغلي هميار حفاظت ـ كد شغلي101)

مواد آزمون عمومي عبارتند از:

1ـ1ـ معارف اسلامی*ـ ویژه اهل تشیع

1ـ2ـ معارف اسلامی ـویژه داوطلبان سایر مذاهب اسلامی(حنفی ـ شافعی ـ مالکی ـ حنبلی)

2ـ ریاضی وآمار مقدماتی

3ـ زبان و ادبیات فارسی

4ـ فنّاوری اطلاعات (Word ،PowerPoint ،Excell و Internet)

5ـ زبان انگلیسی ـ عمومی

6ـ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

7ـ هوش و توانمندیهای عمومی

* اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد.

در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاك قرار خواهد گرفت.

**آزمون عمومی، نمره منفی دارد.

***متقاضیان عنوان شغلی همیار حفاظت کدشغلی(15667)، فقط به سؤالات دو دفترچه آزمون حیطه عمومی ـ ویژه عنوان شغلی همیار حفاظت (کد شغلی15667) و آزمون حیطه اختصاصی پاسخ می دهند و آزمون تخصصی ندارند.

ب) آزمون حيطه اختصاصي:

ـ آزمون تفکر تحلیلی ـ سیستمی (مشترك در کلیه عناوین شغلی)

ج) آزمون حيطه عمومي: (ويژه كليه عناوين شغلي بانكدار)

مواد آزمون عمومي عبارتند از:

1ـ1ـ معارف اسلامی*ـ ویژه اهل تشیع

1ـ2ـ معارف اسلامی ـ ویژه داوطلبان سایر مذاهب اسلامی(حنفی ـ شافعی ـ مالکی ـ حنبلی)

2ـ ریاضی و آمار مقدماتی

3ـ زبان و ادبیات فارسی

4ـ فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه I.C.D.L)

5ـ زبان انگلیسی ـ عمومی

6ـ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

7ـ هوش و توانمندی های عمومی

*اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد.

در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاك قرار خواهد گرفت.

**آزمون عمومی، نمره منفی دارد.

د) آزمون حيطه تخصصي:

جدول شماره 1- موادآزمون حيطه تخصصي آزمون استخدامي بانک ملي ايران سال1401

ردیفعنوان شغلمواد آزمون
1

بانکدار (امور مالی)

(کد شغلی  15659)

اصول حسابداری

پول ، ارز و بانکداری

اصول علم اقتصاد

تئوری های مدیریت و برنامه ریزی

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

بازاریابی

2

بانکدار (امور حقوقی)

(کد شغلی  15660)

حقوق اداری

حقوق اساسی

حقوق جزا (عمومی و اختصاصی)

حقوق مدنی

3

بانکدار (امور کامپیوتر در فناوری اطلاعات)

(کد شغلی 15661)

پایگاه داده ها

سیستم های عامل

طراحی الگوریتم

ساختمان داده ها

معماری کامپیوتر

4

بانکدار (امور کشاورزی)

(کد شغلی 15662)

مدیریت و توسعه کشاورزی

بازاریابی کشاورزی

اقتصاد خرد

اقتصاد کلان

اقتصاد سنجی

5

بانکدار (امور آمار)

(کد شغلی 15663)

مفاهیم و روشهای آماری

احتمال ۱

رگرسیون۱

نمونه گیری ۱

استنباط آماری

6

بانکداری (امور ساختمان)

(کد شغلی 15664)

مکانیک جامدات استاتیک و مقاومت مصالح سازه های فلزی

طراحی معماری و شهرسازی

مصالح ساختمانی

اصول مهندسی زلزله

نقشه برداری

نقشه کشی و رسم فنی

7

بانکدار (امور مکانیک)

(کد شغلی 15665)

استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا

ترمودینامیک ، مکانیک سیالات و انتقال حرارت

دینامیک، ارتشاعات و کنترل

8

بانکدار (امور برق)

(کد شغلی 15666)

مدارهای الکتریکی (۱ و ۲)

ماشین های الکتریکی (۱ و ۲) و سیستم های کنترل خطی

الکترونیک (۱ و ۲) و مدارهای منطقی و الکترونیکی

الکترومغناطیس در مخابرات (۱)

ریاضیات مهندسی و تجزیه و تحلیل سیستم ها

 


استخدام بانک تجارت:

بانک تجارت در نظر دارد نسبت به جذب یک دکتر داروساز به‌صورت قراردادی و فعلایت در ساعات اداری برای اشتغال در واحد بهداشت و درمان تهران با شرایط ذیل اقدام کند.

مهلت ثبت نام و ارسال مدارک تا 1 مرداد 1402 می باشد.

  1. داشتن مدرک دکتری در رشته داروسازی از یک دانشگاه معتبر
  2. داشتن تجربه کاری درزمینه داروسازی (حداقل 5 سال سابقه)
  3. آگاهی کامل از قوانین و مقررات دارویی مخصوصاً داروهای خاص و داروهای شیمی‌درمانی
  4. توانایی کار با نرم‌افزارهای موردنیاز برای تحلیل و پژوهش درزمینه داروسازی

متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ 01/05/1402 مدارک خود را به شرح زیر برای بررسی، مصاحبه و طی مراحل بعدی به اداره رفاه و جبران خدمات این بانک به نشانی، خیابان طلاقانی، حدفاصل خیابان‌های ولیعصر و حافظ، روبروی بنیاد شهید، پلاک 428 ساختمان مدیریت امور سرمایه‌های انسانی بانک تجارت، کد پستی: 1591814451 ارسال کنند.

آخرین آزمون استخدامی بانک تجارت اسفند 1399 بوده است.

بانک تجارت در این آزمون و به منظور ارائه خدمات بهینه بانکی به مشتريان و تکمیل کادر اجرائی شعب و ادارات سراسر کشور خود در سمت بانکدار (متصدی دریافت و پرداخت‏‏‏ – تحویلدار) و متصدی امور اداری بر اساس ضوابط ، مقررات و آیین نامه استخدامی بانک، از بين متقاضيان مرد و زن واجد شرايط ذیل، نيروی انسانی مورد نياز خود را پس از کسب موفقيت در آزمون کتبی علمی، آزمون روانشناختی، مصاحبه عمومی و تخصصی، گزينش و معاينات پزشکی، با انعقاد «قرارداد کار با مدت معین و بیمه درمان و بازنشستگی تأمین اجتماعی» استخدام نموده است.

رشته های مورد نیاز در آزمون گذشته بانک تجارت:

حسابداری،  علوم اقتصادی، مدیریت، بانکداری و امور بانکداری، مهندسی صنایع ، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، آمار، ریاضی و حقوق

شرایط سنی برای شرکت در این آزمون حداکثر سن «28» سال تمام در مقطع کارشناسی بوده است.

مواد آزمون استخدامی بانک شامل سوالات از دروس: معارف اسلامي، ادبيات و نگارش اداری، زبان انگلیسی عمومي، اطلاعات عمومي، مهارتهای ICDL، هوش و استعداد تحصیلی GMAT و سوالات تخصصی رشته تحصیلی می باشد. ضمناً لازم به توضیح است که نمره کل نهایی براساس 30 درصد آزمون عمومی و 70 درصد آزمون تخصصی محاسبه خواهد شد.

* آزمون عمومی و تخصصي، در كليه عناوين شغلي نمره منفی دارد.

آزمون تخصصی  استخدام بانک ها در هر رشته متفاوت بوده است.

جهت مشاهده آگهی در سایت اصلی بانک تجارت اینجا کلیک نمایید

خرید کتاب استخدامی

رزرو مشاوره استخدامی

 تماس با م

سوالات متداول

شرایط عمومی شامل تابعیت ایران، التزام به قانون اساسی، عدم سوء پیشینه، سلامت جسمانی و روانی و شرایط سنی است. شرایط اختصاصی نیز بر اساس نوع شغل و بانک مورد نظر متفاوت خواهد بود.

 

منابع آزمون به طور کلی شامل دروس عمومی (زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، ریاضیات و آمار و هوش و استعداد تحصیلی) و دروس تخصصی (مرتبط با رشته تحصیلی و شغل مورد تقاضا) است.

برنامه ریزی دقیق، استفاده از منابع مناسب، مطالعه اصولی و تست زنی مکرر از جمله بهترین روش ها برای مطالعه در این آزمون هستند.

مزایای استخدام در بانک ها شامل حقوق و مزایای مناسب، امنیت شغلی، فرصت رشد و ارتقا و امکان بازنشستگی پیش از موعد است.

با مطالعه و تمرین پاسخگویی به سوالات رایج مصاحبه، اعتماد به نفس و بیان رسا می توانید در مصاحبه موفق تر عمل کنید. در صورتیکه نیاز به مشاوره داشتید از قسمت مشاوره اقدام به رزرو مشاوره کنید.

استخدام در بانک ها بر اساس ضوابط و مقررات و با برگزاری آزمون و مصاحبه انجام می شود و نیاز به پارتی و رابطه ندارد.

با عزم و اراده قوی، برنامه ریزی دقیق و مطالعه اصولی می توانید در این آزمون موفق شوید. به خودتان باور داشته باشید و از تلاش و کوشش دست نکشید.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

جدیدترین محصولات
قیمت اصلی ۴۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۲۸,۰۰۰ تومان است.
قیمت اصلی ۵۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۵۱,۰۰۰ تومان است.
قیمت اصلی ۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۰۰,۰۰۰ تومان است.
مقالات مرتبط
آزمون های استخدامی 1403 - 1402
انتشارات بابان
0 دیدگاه
آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =